Generated at Sun, 08 Dec 2019 18:50:43 GMT exp-ck: undefined; xpa: ;
Electrode, Comp-715454287, DC-prod-az-southcentralus-15, ENV-prod-a, PROF-PROD, VER-19.1.31, SHA-771c9ce79737366b1d5f53d21cad4086bf722e21, CID-e65af324-32c-16ee6d97bcb294, Generated: Sun, 08 Dec 2019 18:50:43 GMT

Badger Basket - Wooden Storage Cabinet with Wicker Baskets, Espresso

Walmart # 563076354
$119.99$119.99
  • Available Options: Walmart Protection Plan and Expert Home Services.

Delivery of this product may be restricted to your state. See details in Checkout.

Free pickup + discount

Ships to San Leandro, 1919 Davis St

Sold & shipped byWalmart
Gifting note:Ships in the manufacturer's original packaging, which may reveal the contents.
The Badger Basket Storage Cabinet with Wicker Baskets offers a stylish way to organize and store your things in hallways, foyers, bedrooms, family rooms and more. Its dark color can blend beautifully with most color palettes, ensuring that you can place it wherever you would like. The design of the wooden storage cabinet is sleek with a touch of old-fashioned, casual charm. The espresso cabinet is made from wood, engineered wood and wicker for durability that should last for a long time. It has two large, pull-out baskets/drawers that can hold your larger items and three small ones for accessories that don't take up much space. You can get nicely organized with this Badger Basket Storage Cabinet with Wicker Baskets.

About This Item

We aim to show you accurate product information. Manufacturers, suppliers and others provide what you see here, and we have not verified it.
The Badger Basket Storage Cabinet with Wicker Baskets offers a stylish way to organize and store your things in hallways, foyers, bedrooms, family rooms and more. Its dark color can blend beautifully with most color palettes, ensuring that you can place it wherever you would like. The design of the wooden storage cabinet is sleek with a touch of old-fashioned, casual charm. The espresso cabinet is made from wood, engineered wood and wicker for durability that should last for a long time. It has two large, pull-out baskets/drawers that can hold your larger items and three small ones for accessories that don't take up much space. You can get nicely organized with this Badger Basket Storage Cabinet with Wicker Baskets.


Badger Basket Wooden Storage Cabinet with Wicker Baskets, Espresso:

  • Holds clothes, shoes, hats/scarves, linens, toys and more
  • 2 large, pull-out baskets/drawers (17"W x 12"D x 9"H)
  • 3 small baskets (11"W x 12"D x 9"H)
  • Each has a removable, washable fabric liner (70% polyester, 30% cotton)
  • Easy assembly with a screwdriver; illustrated instructions included
  • Made from wood, engineered wood and wicker
  • Wooden storage cabinet has a non-toxic finish
  • Wipe clean with a damp cloth as needed
  • Product may vary slightly from that shown
  • This item ships in its original carton, which may include a photo of the product
  • Espresso storage cabinet measures approximately 38.25"W x 13"D x 23.75"H overall

Warning:

“⚠ This product can expose you to some chemicals, which is known to the State of California to cause For more information, go to.” www.p65warnings.ca.gov

Explore this item

Specifications

Recommended Room
Kids Room, Bedroom
Gender
Unisex
Age Group
Adult
Assembled Product Weight
23 lbs
Number of Drawers
5
Recommended Location
Indoor
Features
Each basket has a removable, washable fabric liner
Material
Wood, Wicker, Fabric
Manufacturer Part Number
BB-09062
Finish
Espresso
Brand
Badger Basket
Assembled Product Dimensions (L x W x H)
38.25 x 13.00 x 23.75 Inches

Customer Reviews

5 stars
7
4 stars
5
3 stars
3
2 stars
3
1 star
4

Top mentions

Most helpful positive review
3 customers found this helpful
Great buy for the money
Needed inexpensive storage option for playroom and two of these did the trick. Husband put it all together - I'm glad I didn't have to do it! Baskets come flat, must be assembled and are not the sturdiest things in the world. For small toy storage, it can't be beat. Bought it in white, but wished the dark wood would have been in stock. Glad I purchased it.
Most helpful negative review
2 customers found this helpful
All versatility but lacking the strength
This unit is very nice looking assembled and the 5 basket drawers store a wide variety of items but the wood pieces are very low quality and when fully assembled it is quite wobbly and easily shifts side to side due to the open member construction which holds the majority of the structure (which are unconnected and non-structural)individual baskets. This unit was listed in Toy Storage; which it does well, but I have MAJOR concerns about its life span around two small children. I listed this unit as best suited for Baby/Nursery or Adults where it will be left alone for the most part and not pushed or potentially climbed upon. I believe that a relatively comparable storage unit could have been bought at a local value retailer for much less money and possibly even better constructed.
Most helpful positive review
3 customers found this helpful
Great buy for the money
Needed inexpensive storage option for playroom and two of these did the trick. Husband put it all together - I'm glad I didn't have to do it! Baskets come flat, must be assembled and are not the sturdiest things in the world. For small toy storage, it can't be beat. Bought it in white, but wished the dark wood would have been in stock. Glad I purchased it.
Most helpful negative review
2 customers found this helpful
All versatility but lacking the strength
This unit is very nice looking assembled and the 5 basket drawers store a wide variety of items but the wood pieces are very low quality and when fully assembled it is quite wobbly and easily shifts side to side due to the open member construction which holds the majority of the structure (which are unconnected and non-structural)individual baskets. This unit was listed in Toy Storage; which it does well, but I have MAJOR concerns about its life span around two small children. I listed this unit as best suited for Baby/Nursery or Adults where it will be left alone for the most part and not pushed or potentially climbed upon. I believe that a relatively comparable storage unit could have been bought at a local value retailer for much less money and possibly even better constructed.
1-10 of 22 reviews

Great piece at a great price!

It's great for storing all those Barbies and their clothes. Or all the leapfrog gadgets. Or matchbox cars and trucks. Or just about any small toys.

great

got for my son and daughter in law they just love it..great texture looks beautiful..would recommend to all my friends.

Great buy for the money

Needed inexpensive storage option for playroom and two of these did the trick. Husband put it all together - I'm glad I didn't have to do it! Baskets come flat, must be assembled and are not the sturdiest things in the world. For small toy storage, it can't be beat. Bought it in white, but wished the dark wood would have been in stock. Glad I purchased it.

Not what we expected

This is cute. It is way smaller than we thought. It also doesn't match the color (espresso) of the other baby furniture purchased in the same line, in the same color. It is much darker. Will be used in a different room for a different purpose.

Thank you for your feedback. In case any web site is missing the measurement information, here it is: Two large, pull-out baskets/drawers (17 inches W x 11.5 inches D x 8.75 inches H) and three small (11.25 inches W x 11.5 inches D x 8.5 inches H). Overall the unit measures approximately 38.25 inches W x 12.75 inches D x 23.75 inches H.

you get what you payfore

The prices varied on the internet from 111 to 350 for this unit. It works but the quality is only fair, but it works lots of assembly and some of the holes didn't line up. some of the preassembled pieces were backwards and had to be reversed. .

All versatility but lacking the strength

This unit is very nice looking assembled and the 5 basket drawers store a wide variety of items but the wood pieces are very low quality and when fully assembled it is quite wobbly and easily shifts side to side due to the open member construction which holds the majority of the structure (which are unconnected and non-structural)individual baskets. This unit was listed in Toy Storage; which it does well, but I have MAJOR concerns about its life span around two small children. I listed this unit as best suited for Baby/Nursery or Adults where it will be left alone for the most part and not pushed or potentially climbed upon. I believe that a relatively comparable storage unit could have been bought at a local value retailer for much less money and possibly even better constructed.

not so impressed

It is a nice looking storage unit, but it is very flimsy, not sturdy at all the wood that it is made with is extremely light and easily impressed or cracked. I got the white painted one [...], overall I dont reccomed this unit.

Customer satisfaction is our top priority and we stand behind our products. We want you to be completely satisfied with your purchase. If you need to return or exchange the item, please contact us within 30 days of receipt of your purchase.

Disappointed

Much smaller than it looks, had to purchase more screws because the holes in the wood were to big for the screws that came with it... overall a headache to put together and have...... definitely not worth the price. returned it the day after assembly... DO NOT PURCHASE!!!!!!

Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had this problem. For future shoppers reading this review, please know that all Badger Basket products have a 30 day limited warranty which would cover this problem when the item is new and was purchased from an authorized retailer.<p><p>Please don't hesitate to reach out to Badger Basket about any question or issue. There is no need to return the product to the store or contact the place of purchase if you have questions, need a part, would like help with assembly, etc. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone. Our contact information is found on the product, the assembly manual, and the product packaging.

Not worth the money

Make sure you read the measurements! It looks so much bigger in the picture, in real life its very small. I bought for my sons nursery to use for his clothes. He is a newborn his clothes are small,it dont hold very many clothes Poor quality, the baskets wont last long, very thin and fragile. The top front was cut wrong, not cut in a straight line. NOT worth the price. This is more like a 40-50 dollar item.

Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of our product. We do take all feedback seriously. All Badger Basket products have a 30 day limited warranty. We encourage all consumers to please reach out to Badger Basket using the contact information found on the product, the assembly manual, and/or the product packaging if you have any questions. We have U.S.-based customer service and product specialists and are happy to help by email or phone at any time before purchase or after purchase during assembly and use of our product. We can easily remedy the issue with the top front part that you mentioned. Also, for future shoppers, here is some measurement information: UNIT: 38.25x13x24, LARGE BASKET (2): 17x11.5x8.75, SMALL BASKET (3): 11x11.5x8.75 inches.

Very low quality

This is very low quality. Not worth the money. It should cost maybe $50-$60. My husband started putting it together and the wood split. We returned it the very next day.

Thank you for taking the time to share your review and we apologize that you had any issue with the quality of the storage unit. We do take all comments seriously and report on them within the company at product meetings. We appreciate your honest assessment.

Customer Q&A

Get specific details about this product from customers who own it.

1-1 of 1 questions
by debraAugust 14, 2015


0 Answers

Policies & Plans

Warranty plan

Walmart Protection Plans
Most items come with a limited manufacturer’s warranty. The addition of a Walmart Protection Plan adds extra protection from the date of purchase. Walmart Protection Plans cover the total cost of repair, or replacement, for products, as well as covering delivery charges for the exchange.
Walmart Protection Plan options and pricing can be found on the product page, as well as in your cart. Go towww.walmart.com/protectionto see all the coverage offered for each product. You can view your Walmart Protection Plan after your purchase in the Walmart Protection Plan Hub.
Product warranty:30 Days
Warranty Information:This product is covered with a 30 day parts warranty to the original purchaser. If you need any assistance with product parts or hardware upon opening the package, please do not call the store or return the product to them. Please contact us, Badger Basket Company, instead. Most problems are resolved promptly without you needing to leave home! For fastest service, go to our Parts web site (www.badgerbasket.com/parts). We can also be reached by email at parts1@badgerbasket.com, by phone 1-800-236-1310 (Monday to Thursday 7AM to 4:30PM CST, closed Fridays, Saturdays, Sundays, and Holidays), or by Fax at 715-352-3163. NOTE: Upon opening the product, please first locate the product assembly instructions. Then review all parts and hardware compared to the assembly instructions and ensure nothing is missing before you discard any of the packaging materials.
Already purchased your product? A Walmart Protection Plan can be added within 30 days of purchase.Click here to add a Plan.
webapp branch
Electrode, Comp-812496352, DC-prod-az-southcentralus-13, ENV-prod-a, PROF-PROD, VER-30.0.3-ebf-2, SHA-8c8e8dc1c07e462c80c1b82096c2da2858100078, CID-eb0e1743-e00-16ee6e390b5f0d, Generated: Sun, 08 Dec 2019 19:01:43 GMT